تهران، شادآباد

سبد خرید

طراحی یک قطعه برای تزریق پلاستیک

مدیرسایت
2019-05-13
00:45
1 Responses
طراحی و ساخت قالب تزریق پلاستیک

 

نکاتی برای طراحی یک قطعه برای تزریق پلاستیک

 

تزریق پلاستیک آزادی زیادی در اختیار طراح می گذارد اما طبیعت این پروسه موجب محدودیت های خاصی می شود که شاید به طور عادی به ذهن طراح نرسد.در ادامه لیستی از مهمترین نکات طراحی را آورده ایم که بهتر است هنگام طراحی برای تزریق پلاستیک یک قطعه آنها را رعایت کنید:

 

  • تا جای ممکن ضخامت دیواره های مدل را یکسان درنظر بگیرید. دیواره هایی به ضخامت بین ۱.۲ تا ۳ میلیمتر برای کار با هر ماده اولیه ای مناسب هستند. اگر مقاطع شما ضخامت های مختلفی دارند تا حدی که طرح اجازه می دهد این تغییرات ضخامت را به طور پیوسته و نرم در قطعه ایجاد کنید. دستوراتی مثل Chamfer و Fillet برای ایجاد تغییرات نرم می توانند به شما در این کار کمک کنند. با این کار می توان از توزیع متناسب پلاستیک در کل فضای قالب اطمینان داشت.

 

طراحی یک قطعه برای تزریق پلاستیک

 

 

 

  • مقاطع ضخیم را توخالی کنید. مقاطع و دیواره های ضخیم می توانند مشکلات زیادی در پروسه تزریق پلاستیک ایجاد کنند. بهتر است این دیواره ها را توخالی درنظر گرفته و ضخامت استانداردی برای آن درنظر بگیرید. برای بالا بردن مقاومت این مقاطع می توانید در حجم توخالی تعدادی دنده و سازه های خرپا مانند درنظر بگیرید. با این روش تغییر شکل قطعه پس از خنک شدن آن به حداقل می رسد.

 

  • برای همه دیواره های عمودی قطعه خود حدود ۲ درجه انحراف درنظر بگیرید.(Draft Angle) این انحراف خروج قطعه از قالب را ساده می کند. دیواره های عمودی که زاویه انحراف برای آنها درنظر گرفته نشده باشد روی سطوح خود اثرات سایش نشان می دهند.
  • همه گوشه های قطعه خود را نرم کنید. برای نرم کردن گوشه های داخلی شعاعی در حدود نصف ضخامت دیواره درنظر بگیرید و برای گوشه های خارجی حدود ۱.۵ برابر ضخامت دیواره را درنظر بگیرید. با رعایت این نکته می توانید از پیوستگی ضخامت دیواره در تمام قطعه(حتی در گوشه ها) اطمینان داشته باشید.

 

 

[kkstarratings]

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

مقالات مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *