تهران، شادآباد

سبد خرید

چگونه شرکت ها قالب های خود را تولید می­ کنند ؟

مدیرسایت
2019-04-17
01:11
No Responses
چگونه شرکت ها قالب های خود را تولید می­ کنند ؟

پارس صنعت در زمینه تأمین پلیمر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.
(لطفاً در این خصوص تماس نگیرید)

چگونه شرکت ها قالب های خود را تولید می­ کنند ؟

چگونه شرکت ها قالب های خود را تولید می­ کنند ؟

 

شاید این سوال هم برای شما پیش امده باشد که چگونه شرکت ها قالب های خود را تولید می­ کنند ؟ قالب سازی یک فرآیند تولیدی برای تولید قطعات با تزریق مواد به یک قالب است که  قالب سازی را می توان با یک سری از مواد، از جمله فلزات، شیشه ، الاستومرها، پلیمرهای گرمانرم و گرماسخت و … ، انجام داد. برای  تولید یک محصول ابتدا محصول طراحی می شود، طراح های صنعتی و مهندسان قالب های محصول را از فلز، فولاد یا آلومینیوم تولید می کنند. مواد وارد یک بشکه گرم شده مخلوط و سپس وارد حفره قالب می شوند، داخل قالب سرد و سخت شده و پیکره حفره را به خود میگیرند قالب سازی به طور گسترده برای تولید انواع قطعات، از کوچکترین اجزای به کل پانل های پیکره محصولاتی چون ماشین استفاده می شود.

 

قالب سازی پلاستیک (تزریق پلاستیک) :

یکی از پرکاربردترین روش های  مورد استفاده برای تولید قطعات پلاستیکی، با دیواره نازک است. قالب سازی پلاستیک به خصوص با دیواره نازک، در زمان های مختلف مورد استقبال کارفرمایان است. این قالب ها در بسیاری از محصولات از جمله لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی مصرفی، ابزار قدرت، و داشبورد خودرو استفاده می شود. قالب سازی نیز در تولید سرپوش و سرنگ ها که در صنعت پزشکی کاربرد دارند نیز استفاده می شود.مراحل قالب سازی پیچیده است. از این رو مراحلی از تزریق پلاستیک نیاز به طراحی با دقت کافی دارد ،از جمله مواد مورد استفاده در مرحل تزریق، شکل مورد نظر محصول و ویژگی های تزریق، و همچنین خواص مختلف دستگاه قالب گیری.تنوع جالبی از قالب سازی در فشرده سازی قالب تزریقی وجود دارد.

 

چگونه شرکت ها قالب های خود را تولید می­ کنند ؟

فشرده سازی قالب تزریقی (CIM):

به ترکیب بهره وری بالا فشرده سازی قالب تزریقی با استرس قالب ریزی و سازه به دست آمده توسط فشرده سازی قالب. این روش برای محصولاتی با جریان نسبت ضخامت مسیر  دیوار بالا مناسب است. ممکن است قالب محصولات در تناژ، پایین تر از قالب سازی تزریق معمولی باشد. ”

اگر ما به گذشته نگاه کنید، فشرده سازی قالب بر اساس اصول اولیه قالب سازی پلاستیکی و توسعه آن شکل گرفته است. بیشتر مواد کرماسخت تاکنون در تولید فشرده سازی قالب استفاده می شدند، هرچند بسیاری از ترموپلاست ها (گرمانرم) در واقع در تولیدات قالب سازی تزریقی استفاده می شود. آنها مواد مذاب قابل پردازش هستند و برای تزریق ایده­آل هستند.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *