تهران، شادآباد

سبد خرید

تولید اسباب بازی با گرانول بازیافتی

مهرداد فرهادی
2021-04-23
18:54
No Responses
تولید اسباب بازی با گرانول بازیافتی

پارس صنعت در زمینه تأمین پلیمر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.
(لطفاً در این خصوص تماس نگیرید)

برای کسب اطلاعات بیشتربه لینک زیر در تلگرام مراجعه نمایید.

https://t.me/Parsanat_Polymer

اسباب بازی های پلاستیکی

در یک نشریه صنعتی تخمین زده شده است که چیزی حدود 90 درصد از اسباب بازی های موجود در بازار پلاستیکی هستند. استحکام نسبتا خوب و سبک بودن آن دو مورد از ویژگی هایی هستند که پلاستیک را به یک جنس مناسب برای تولید اسباب بازی تبدیل کرده اند.

یکی از اولین شرکت هایی که شروع به تولید اسباب بازی های پلاستیکی کرد فیشر پرایس نام دارد.

این شرکت در دهه 1950 میلادی شروع به تولید اسباب بازی های پلاستیکی مانند ( Buzzy Bee ) کرد. در دهه بعد شرکت ( Hasbro ) شروع به تولید این اسباب بازی ها کرده و تبدیل به یکی از رقیبان اصلی فیشر پرایس شد. آن ها تأکید زیادی بر تولید عروسک هایی با مضمون نظامی داشتند و عروسک GI Joe آن ها تبدیل به یکی از اولین محصولات موفق تجاری شد.

کمی بعد با اضافه شدن شرکت های چینی به جمع تولید کنندگان اسباب بازی های پلاستیکی، کیفیت این اسباب بازی ها پیشرفت چشم گیری داشت و استاندارد های تولید بسیار رشد کردند.

مهم ترین افراد استفاده کنننده از اسباب بازی کودکان هستند. بنابراین معمولا اسباب بازی های فلزی به دلیل سنگینی گزینه مناسبی برای استفاده کودکان نیستند.

در مقابل اسباب بازی های پلاستیکی وزن کم تری دارند و خظر استفاده از ان ها برای کودکان بسیار کم تر از اسباب بازی های فزی است.

به عنوان مثال یکی از عادت های رایج در کودکان پرتاب اسباب بازی است. کاملا مشخص است که پرتاب یک اسباب بازی فلزی چقدر خطرناک تر از پرتاب یک اسباب بازی پلاستیکی است.

 

 

اسباب بازی های بازیافتی

مسئله بعدی در مورد بازیافت است. استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی برای همه خوب است. این کار باعث کاهش هزینه های شرکت تولید شده می شود، به مشتریان کمک می کند تا بتوانند محصول منتخب خود را با قیمتی پایین تر تهیه کنند و به طبیعت کمک می کند تا از موادی که قابلیت هضم آن ها را ندارد خالی شود. بنابراین این یک فرآیند بسیار مفید است.

البته در این جا نکات مهمی وجود دارد که حتما باید به آن ها توجه کنیم. مسئله کیفیت در محصولات بازیافتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بازگشت مجدد فرآورده های پلاستیکی به چرخه تولید به این راحتی هم نیست.

برای این کار باید شرکت های تولید کننده باید به موارد بسیاری دقت داشته باشند تا محصول نهایی با کیفیت باشد.

 

 

گرانول بازیافتی چیست؟

برای بازیافت فرآورده های پلاستیکی، این فرآورده ها در معرض دمای بالایی قرار می گیرند و در نهایت به شکل دانه دانه در می آیند. به این ساختار دانه دانه اصطلاحا گرانول می گویند. پلی اتیلن ها، پروپیلن ها، پلی استارن ها و … انواع مختلف این گرانول ها هستند.

یکی از مهم ترین نکات در مورد این گرانول ها به فرآیند تولید آن ها مربوط می شود. به خاطر این که این گرانول ها برای بار دوم یا حتی بیش تر از آن در حال استفاده هستند کیفیت مراحل تولید آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در صورتی که این چرخه به خوبی انجام نگیرد، محصول نهایی دارای ضعف های بسیاری خواهد بود بنابراین اگر قصد تهیه گرانول بازیافتی برای استفاده از آن در تولید اسباب بازی را دارید، حتما به منبعی که این محصول را از آن تهیه می کنید توجه کافی داشته باشید.

 

 

 

https://t.me/Parsanat_Polymer

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *