تهران، شادآباد

سبد خرید

کاربرد مواد پلیمری در تولید لوازم خانگی

مهرداد فرهادی
2021-04-30
13:51
No Responses

پارس صنعت در زمینه تأمین پلیمر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.
(لطفاً در این خصوص تماس نگیرید)

جهت مشاوره با ما در تلگرام با نشانیhttps://t.me/Parsanat_Polymer  در تماس باشید.

مواد پلیمری یکی از پر مصرف ترین مواد اولیه موجود در بازار هستند که در حوزه های مختلف صنعتی کاربرد های زیادی دارند. یکی از مهم ترین کاربرد های مواد پلیمری، استفاده از آن ها در تولید لوازم خانگی است. مزیت های بسیاری برای این مواد پلاستیکی وجود دارد که آن ها را تبدیل به انتخاب اول برای تولید لوازم خانگی کرده است. انعطاف پذیری، سبکی و زیبایی برخی مزایای این مواد هستند.

یخچال، جارو برقی، اشین ظرف شویی، اتو، میکسر، چرخ گوشت، مایکروفر و … برخی از لوازم خانگی هستند که در تولید ان ها از مواد پلیمری استفاده شده است. می توانیم در این بخش به چند مورد از مهم ترین پلاستیک های صنعتی اشاره کنیم: پلی ‌آمید، پلی ‌استال ، پلی ‌متیل متاکریلات، پلی ‌کربنات، مواد استایرنی مانند SAN ,ABS و همچنین کامپاند های مهندسی مانند پلی ‌آمید ها و PBT ، PP تقویت شده و انواع TPE

در کنار همه این موارد می توانیم به پلیمری مانند پلی پروپیلن نیز اشاره کنیم که یک گزینه به روز بوده و با گذر زمان بر محبوبیت آن افزوده شده است. به علت برخی ویژگی های منحصر به فرد این ماده پلیمری، مهندسین طراح این محصولات در تلاش هستند تا ین ماده را جایگزسن بسیاری از قطعات  موجود در لوازم خانگی کنند.

 

چرا مواد اولیه پلاستیکی انقدر محبوب هستند؟

 

  • یکی از ویژگی هایی که می تواند موجب محبوبیت هرکالایی باشد قیمت مناسب است. با توجه به پایین بودن قیمت پلاستیک نسبت به سایر رقبای خود، محبوبیت زیادی را در بازار به وجود آورده است.
  • برخی محصولات گرچه قیمت پایینی دارند اما قدرتکمند نبوده و کاربرد هایی محدود دارند اما پلاستیک یک ماده اولیه قدرتمند در حوزه خود بوده و تعداد کاربرد هاب آن بسیار زیاد است.
  • یکی دیگر از ویژگی های خوب برخی از پلاستیک ها بی اثر بودن است این ویژگی شیمیایی به آن ها کمک می کند تا در مقابل حلال ها، اسید ها و قلیا ها مقاومت خوبی از خود نشان دهند.
  • برای بسیاری از مواد اولیه مانند مواد چوبی، منسوجات طبیعی یا حتی برخی مواد اولیه فلزی آب یک دشمن بزرگ به حساب می آید. در نقطه مقابل مواد پلاستیکی هیچ مشکلی با اب ندارند. بنابراین این ویژگی یک مزیت دیگر برای ان ها به حساب می آید.
  • یکی دیگر از ویژگی های ترمو پلاستیک ها قابلیت تزریق است. به راحتی می توانید این مواد پلاستیکی را در هر قالبی تزریق کنید و با این کار دیگر هیچ نیازی به ماشین های کار نخواهید داشت. این در حالی است که برای تولید شیئی در همان قالب با مواد اولیه فلزی قطعا به برخی ماشین آلات نیاز خواهید داشت. علاوه بر این می توانید از مواد پلاستیکی به عنوان ماده ائولیه چاپگر های سه بعدی نیز استفاده کنید.
  • در کنار دیگر ویژگی ها رنگ کرد لوازم پلاستیکی نیز بسیار راحت است.
  • یکی از انواع پلاستیک های مستحکم که دوامی بالایی دارند، نایلون ها هستند. می توانید از این پلاستیک برای جا به جا کردن قطعات استفاده کنید و با این کار از روغن کاری بی نیاز شوید. ( یکی از ویژگی های نایلون ها و تفلون ها ضریب اصکاک پایین است. )
  • عبور برق از مواد پلاستیکی غیر ممکن است. اصطلاحا به این ویژگی مواد پلاستیکی غیر رسانا بودن می گوییم. بنابراین همان طور که احتمالا حدس می زنید عایق بودن در لوازم برقی نیز می تواند یکی از کاربرد های مواد اولیه پلاستیکی باشد.
  • امکان بازیافت سریع و راحت برای هر ماده ای وجود ندارد. ما مواد پلاستیکی از جمله مواردی هستند که به راحتی خرد و یا ذوب می شوند و در نهایت آماده برای بازیافت هستند.
  • علاوه بر این پلاستیک ها می توانید تبدیل به الیاف مصنوعی شوند و در منسوجات مورد استفاده قرار گیرند. در مقایسه این الیاف با الیاف طبیعی مقاومت بیشتری دارند.
  • برخی از پلاستیک ها نشان داده اند که می توانند به عنوان یک عایق حرارتی فوق العاده نیز مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل استفاده از مواد پلاستیکی در تولید دستگیره یا درب قابلمه و موارد مشابه نیز کاربرد دارد.

 

 

جهت مشاوره با ما در تلگرام با نشانیhttps://t.me/Parsanat_Polymer  در تماس باشید.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *