تهران، شادآباد

سبد خرید

محصولات قابل تولید با دستگاه تزریق پلاستیک

مهرداد فرهادی
2021-04-26
18:47
No Responses
محصولات تولیدی با دستگاه تزریق پلاستیک

پارس صنعت در زمینه تأمین پلیمر هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.
(لطفاً در این خصوص تماس نگیرید)

برای کسب اطلاعات بیشتربه لینک زیر در تلگرام مراجعه نمایید.

https://t.me/Parsanat_Polymer

آشنایی  با دستگاه تزریق پلاستیک

محصولات پلاستیکی تزریقی با استفاده از ترموپلاست و یا ترموپلاستیک تولید می شوند و به این پروسه تولید، اصطلاحا قالب گیری تزریقی می گوییم. مرحله اول ورود ماده ها به سیلندری با حرارت بالا است. سپس این ماده ها با یکدیگر ترکیب می شوند و پس از مسیری پر پیچ و خم وارد کویته قالب می شوند.

در این قسمت قطعا قالبی که شکل گرفته است، دما و حرارت خود را از دست می دهد و با نفوذ سرما به داخل آن استحکام میابد. ساخت قالب ها بر عهده مهندسان و طراحان صنعتی است. و جنس ان ها معمولا از فولاد یا آلمینیوم است.

پروسه طراحی و تولید قالب ها با دقت بسیاری انجام می گیرد. هم چنین کاربرد های زیادی برای این قالب های تولید شده وجود دارد و می توانیم از آن ها برای ساخت مجموعه زیادی از اشیاء استفاده کنیم.

 

تاریخچه دستگاه های تزریق پلاستیک

 

جان وسلی هایت نام اولین فردی است که اولین نسخه دستگاه تزریق پلستیک را به وجود آورد. این اتفاق در سال 1868 اتفاق افتاد. ایده تولید این دستگاه وقی به ذهن جان رسید که سعی داشت روشی برای تولید توپ های بیلیارد پیدا کند که با روش تزریق شکل گرفته اند. بنابراین او در اولین تلاش خود ماده سلولوئید را ارتقا داده و این ماده را در یک قالب به شکل توپ بیلیارد تزریق کرد. جان تا قبل از این توپ های بیلیارد زیادی ساخته بود و مدت زیادی بود که مشغول به این کار شده بود اما این اولین توپ بیلیاردی بود که جان تولید کرده بود!

جان چند سال بعد در سال 1872 میلادی، همراه با برادر خود اختراع خود را به دنیا معرفی کرد. دستگاه تزریقی که آن ها به وجود آورده بودند، مانند نسخه های اولیه بازی های گامپیوتری بسیار ساده بود اما وظیفه خود را به خوبی انجام میداد.

در فرآیند ساده ای که این دستگاه از آن استفاده می کرد، یک پیستون بین سیلندر و قالب تزریق قرار می گرفت تا مسیری برای عبور مواد اولیه باشد. این ماده ها از سیلندر پر حرارت خارج شده و وارد قالب می شدند. و با گذر زمان دیگر این محصول تنها مخصوص تولید توپ های بیلیارد نبود. فرم دهنده یقه پیراهن، دکمه و شانه های جیبی از جمله محصولات بعدی بودند که با استفاده از همین دستگاه به وجود امدند.

در دهه 1940 دومین قدم بلند برای دستگاه های تزریق پلاستیک برداشته شد. شروع جنگ جهانی با ضربه های اقتصادی به مردم همراه شد و مردم به محصولات ارزان قیمت روی آوردند. این در حالی بود که بهترین دستگاه برای تولید لوازم ارزان قیمت، دستگاه های تزریق پلاسیک بودند. بنابراین این رخداد باعث رشد مضاعف صنایع پلاستیکی تزریقی شد.

چند سال بعد در سال 1946 فردی به نام جیمز هندری اولین نمونه یک دستگاه تزریق مارپیچ را تولید کرد تا تحولی بزرگ در این صنعت به وجود بیاورد. یک مته در این دستگاه قرار داشت که جای پیستون را پر می کرد. پیش از این که ماد اولیه داخل سیلندر به قالب منتقل شوند، به وسیله این مته کاملا با یکدیگر میکس می شدند و بعد از این عملیات به درون قالب انتقال میافتند.

مزیت استفاده از این روش این بود که می توانستید قبل از انتقال مواد اولیه به داخل قالب، مقداری پلاستیک رنگی یا بازیافتی را مواد اولیه ترکیب کنید. چیزی حدود 95 درصد از دستگاه های تزریق فعلی از همین سیستم دستگاه های مارپیچ استفاده می کنند.

 

 

کاربرد های دستگاه تزریق پلاستیک

اکنون با پیشرفت دستگاه های صنعتی و به میان آمدن انبوهی از وسایل و لوازم مختلف، دایره کاربرد های دستگاه تزریق پلاستیک بسیار گسترش یافته و موارد بسیاری را در بر می گیرد. بسیاری از لوازم الکتریکی که در منزل از ان ها استفاده می کنید، قالبی پلاستیکی دارند و با دستگاه های تزریق پلاستیک به وجود آمده اند

. در کنار این موارد اسباب بازی های پلاستیکی دسته دیگری هستند که سهم زیادی از بازار تولید محصولات تزریقی را به خود اختصاص داده اند.

هم چنین اگر وارد آشپزخانه خود شوید، احتمالا حد اقل چند ظرف لاستیکی را در آن جا مشاهده کنید. موارد بسیار دیگری وجود دارند که از دستگاه های تزریق پلاستیک در تولید آن ها استفاده شده است. اگر کمی به دور و بر خود نگاه کنید احتمالا چند مورد از این اشیاء را مشاهده خواهید کرد!

 

برای کسب اطلاعات بیشتربه لینک زیر در تلگرام مراجعه نمایید.

https://t.me/Parsanat_Polymer

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *